понедељак, 26. септембар 2016.

Tri referendumska tipa

U danima koji su prethodili referendumu razgovarao sam sa stotinama ljudi. Slučajno, ne ciljano, ali je referendum svakako i logično bio jedna od tema. Često i glavna. Čuo sam mnogo različitih mišljenja, sa nekima se nikako nisam mogao složiti i takve sagovornike sam uzalud pokušavao ubijediti da im je mišljenje pogrešno. Kao što su i oni mene. Sve one koji su imali bilo kakvo mišljenje o referendumo mogu podijeliti u tri grupe.

Prva grupa je ona koja slijepo vjeruje da je referendum apsolutno neophodan i da predstavlja suštinsku odbranu Republike Srpske. Ti sagovornici uglavnom ne izlaze ni na izbore nikada jer kažu da ih politika ne zanima ali na referendum moraju da izadju. Politički su i društveno, apsolutno neaktivni, ali su spremni da daju glas.

Druga grupa je ona koja kaže da je svjesna da je priča oko referenduma prevara Milorada Dodika i njegovo sredstvo za jačanje posustale vlasti. I pored takvog mišljenja ta grupa je bila spremna da izadje na referendum jer je u pitanju viši interes o kojem ne žele da raspravljaju. Znači svjesni su, kako kažu, da je referendum prevara i trik ali moraju da glasaju. 

Treća grupa mišljenja je da je referendum štetan po Republiku Srpsku i tvrdili su da nipošto neće da izadju jer smatraju da je to najbolje za Srpsku. Bojkot.

Zaista ne znam ko je kako na kraju postupio. Znam samo da sam o referendumu u posljednjih nekoliko dana započeo desetak tekstova i onda svaki osušenih usta od nervoze brisao.


Izlaznost je na kraju pokazala ko je od ove moje tri grupe bio u većini.