петак, 23. септембар 2016.

Intervju Miodrag Gajić, kandidat za odbornika u skupštini Banjaluke


Kandidat ste za odbornika u skupštini Grada Banja Luka. Zbog čega mislite da trebate biti odbornik? Na koji način možete pomoći gradjanima Banja Luke ukoliko budete odbornik?

Ja sam smatrao da Banja Luka nema dobrih odbornika i da su to sve ljudi koji nisu upućeni i nisu školovani. Samo koriste mjesto odbornika zbog odredjenih privilegija. Ja sam čovjek koji je dvadeset godina radio u gradskoj upravi i poznajem i gradsku upravu i problematiku gradske uprave. Poznajem i seosko i gradsko područje Banja Luke jer sam rodjen u banja Luci odnosno u jednom selu pored Banja Luke. Radio sam dugo godina kao tržišni inspektor i poznajem sva prezimena i sva sela i čitav grad. Radio sam u poreskoj upravi na svim poslovima od automatske obrade podataka, finansijama...posljednjih deset godina radio sam kao tržišni inspektor i stvarno poznajem problematiku u gradu i mislim da mogu pomoći gradu i svom narodu. Četrdeset godina sam radio a sada sam penzioner i dosta sam slobodan i mogu posvetiti punu pažnju problemima grada.

Kako gledate na rad gradske uprave u poslejdnjih četiri godine ali i prije toga?

Rad gradske uprave gledam tako da nisu riješavali bitne probleme grada. Uvijek su bili u konfuziji opozicija i vlast. Čak se i sama vladajuća koalicija nije se uvijek slagala. Bitne probleme u Banja Luci nisu riješili. Nisu riješili vodosnadbijevanje na seoskom području, grijanje nisu riješili iako se stalno zadužuju, nisu riješili spajanje gruntovnice i katastra a to je vrlo bitna stvar koja čeka na riješenje već dvadeset godina. Mislim da ima još mnogo stvari kojima gradska uprava nije posvećivala pažnju. Regulacioni planovi se prilagodjavaju pojedincima. Grupa ljudi je prilagodjavala grad interesima pojedinaca slično kao što se dešava na republičkom nivou.

Šta je ono što treba prioritetno uraditi?
Broj jedan je vodosnadbijavanje. Banja Luka ima 1200 kvadratnih kilometara a od toga je samo 200 kilometara grad. Sve ostalo je seosko područje. To područje je totalno zapostavljeno. Banja Luka je totalno zapustila selo i ništa ne ulaže u selo. Jedina fabrika Bema koja je bila u Bronzanom Majdanu je premještena u Mrkonjić grad jer nisu mogli obezbijediti prostor za fabriku. Samo nekoliko ljudi sad ide autobusima sa sela u Bemu. Banja Luka posljednjih 16 godina ništa nije riješila kada je grijanje u pitanju. To je isto prioritet.
Pogledajte Obilićevo. Tu ništa nije uradjeno a treba mnogo toga. Srediti pijacu, otvoriti prostor za penzionere jer Obilićevo ima oko 3500 penzionera, obezbijediti rubna područja. Takozvani Potok nema riješeno vodosnadbijevanje a ljudi žive par kilometara od centra grada. Omladini se mora omogućiti korištenje dvorane Obilićevo. Moramo riješiti tranzit na Obilićevu riješiti problem psihijatrijske bolnice, problem još jednog mosta na Obilićevu, riješiti obale Vrbasa...

To je veliki spisak želja. Budžet grada je sve manji i manji. Kako mislite pronaći sredstva za sve to?
Ja znam za probleme u budžetu. Ali treba naći novac za prioritete a to je svakako vodosnadbijevanje. Moramo ići na jačanje realnog sektora a vidjeti šta možemo sa javnim sektorom.  Realni sektor mora da ojača a da javni sektor bude manje opterećen. Moramo pokušati sa Republikom riješiti pitanje Toplane jer je Toplana je bila u vlasništvu Republike i Republika mora da pomogne gradu. Vrlo je bitno obezbijediti uslove za nova radna mjesta. Banja Luka mora ljudima koji žele da investiraju i omoguće nova radna mjesta u gradu pomoći na sve načine i olakšati im procedure jer je za Banja Luku u ovom trenutku svako radno mjesto zlata vrijedno. To će povećati sveukupne prihode u budžetu.

Problem Banja Luke je preglomazna administracija, izmedju ostalog. Godinama se govori o smanjenju administracije. Koliko je to moguće i hoće li opozicija insistirati na smanjenju broja zapsolenih u javnoj upravi?

Veome je teško izbacivati ljude. Veoma je bitno da ljudi rade ali treba izvršiti analizu sektora i odjeljenja. Ima mjesta gdje nedostaje ljudi a ima mjesta gdje imamo višak i gdje su ljudi zaposleni a nemaju šta da rade. Treba vidjeti da se izvrši preraspodjela. Ne bi trebalo otpuštati radnike ali treba stati u kraj neradnicima. To se može riješiti. Mi smo imali situaciju zaista sada u proteklom mandatu da su neki ljudi bili prezaposleni dok pojedinci nisu radili ništa.

Nekako je razmišljanje da odbornici uglavnom rade za ostvarivanje ličnih interesa. Može li se to mijenjati?

Može. Ja mislim da će se to promijeniti. Ne treba dozvoliti pojedincima da uzimaju prihode koje nisu zaslužili. Interesantno da mnogi koji su u Banja Luku došli sa strane vladaju gradom. Nemam ja ništa protiv takvih ljudi ali sa 80 odsto budžeta grada upravlja čovjek koji je juče došao u Banja Luku. Zar mi nemamo nekoga ko je odrastao u Banja Luci i da je sposoban da upravlja Banja Lukom.

Kako vidite Banja Luku u narednih nekoliko godina?

Banja Luku vidim da napredujem. Potrebno je zaposliti mlade da ne odlaze iz banja Luke. Potrebno je smišljeno raditi na razvoju Banja Luke. Moramo regulisati saobraćaj jer Banja Luka raste a mi imamo saobraćajni kolaps. Banja Luka mora više pažnje da posveti selu i poljoprivredi i to onim granama poljoprivrede koje su tradicionalne za Banja Luku a to su voćarstvo i stočarstvo i pčelarstvo. Moramo riješiti problem Agroprometa koji je u centru grada a čije zemljište nije regulisano.

Moramo podstaći natalitet, škole su po selima prazne. Ne smijemo dozvoliti da nam škole budu prazne. To je najbitnije i najopasnije.