субота, 3. септембар 2016.

Intervju Aleksandar Petković, odbornik u skupštini Grada Banja Luka


Zašto Aleksandar Petković treba ponovo biti odbornik u skupštini grada Banja Luka? Zašto SDS treba imati odbornike?

Lično zašto bih ja trebao biti u skupštini, mislim da sam, ne želim biti subjektivan ali to sam čuo od drugih, da sam ovaj mandat odradio čestito i sa obrazom i da ni jednog trenutka nisam gledao svoj pojedinačni interes već sam zastupao stavove široke društvene zajednice. Na taj način sam upozoravao, ne zato što nekoga ne volim već zato što sam vidio da ovo stanje u društvu nije dobro. Potezi koje je vukla ova aktuelna vlast su nas svukli u sunovrat i na neki način vraćali untrag da mi danas ne znamo kako ćemo to sve da popravimo i da li možemo to sve da popravimo. Ja sam lično optimista uvijek i mislim da ove stvari mogu da se poprave ali za to treba stvarno jedna zdrava osovina koja će ubuduće tome da se posveti. Da se posveti opštem interesu a ne zadovoljavanjem ličnih, pojedinačnih interesa.

Ima li opozicija u Banja Luci snage i volje za tako nešto? Da li gradjani Banja Luke, ukoliko dodje do promjena, mogu očekivati suštinske promjene ili samo promjene imena u foteljama a da se ostane isto?

Znam mnogo imena na listama opozicije koji stvarno žele da ovaj proces ide naprijed odnosno da se dese suštinske promjene. Ja vjerujem u te ljude i ne želim uopšte da mislim drugačije. Naravno i moja je želja da takav proces počne. S druge strane kada vidimo šta je uradila aktuelna vlast mi moramo da nešto pokušamo bez obzira na to kako se bude odvijala situacija i ja sam spreman da utičem u tom procesu na te stvari dašto više učinimo i da što prije izadjemo iz ove veoma teške situacije.

Koliko ste zadovoljni radom posljednjeg saziva gradske skupštine, radom opozicije? Da li je opozicija mogla i ovom sazivu da učini više? Koliko ste zadovoljni radom odbornika? Nisu svi bili aktivni, svega nekoliko imena je ukazivalo na probleme u gradu i učestvovalo u raspravama.

Uvijek se može više ali u situaciji u kojoj se nalazimo i koliko smo mi mogli da utičemo mi smo upozoravali na sve probleme. I na prethodni period prije nas i na period koji je bio u toku našeg mandata. Mi smo govorili šta ne valja i na koji način treba izaći iz ćoška u koji nas je gurnula aktuelna vlast. Šta se dešavalo ove četiri godine...Mislim da je dobar dio odbornika zadovoljio svoje lične potrebe što se moglo vidjeti i na pitanjima regulacionih planova u kojima su na mnoge načine reketirali vlasnike parcela ili vlasnike firmi koji su trebali da grade. Mislim da je to žalosno da ti ljudi rade to što rade. Niko se nije bavio tim problemom. U principu se kaže da veći dio odbornika uopšte nije uzimao riječ u skupštini ali nikada se nismo bavili imenima. Ja sam pristalica i želim to da kažem, meni ne smeta ni jedna politička partija ali mi smeta pojedinac koji je napravio krivično djelo. Najviše mi je krivo to što se nikada nije bavilo ljudima koji su suštinski napravili problem a samo se bavi političkim partijama. Ti ljudi se kriju iza političkih partija i svu krivicu stavljaju na političke partije koje nisu krive već je kriv pojedinac koji je počinio krivično djelo. U više navrata je gospodin Gavranović govorio kako se nešto dešavalo u vrijeme SDS-a. Ja sam ga u nekoliko navrata pitao da kaže ko je u to vrijeme bio direktor firmi jer mene interesuje ime i prezime ljudi koji su ugrozili budžet i budućnost i našu i naše djece.

Zašto mislite da treba mijenjati vlast u Banjaluci?

Moram da kažem da nas je ova vlast u velikoj mjeri unazadila. Imala je priliku u vremenu kada je najviše novca dolazilo u budžet, kadaje uveden PDV, kada je prodan Telekom jer je svakako dio novca išao i prema gradskom budžetu. Ova gradska vlast se hvali da je nešto uradila a ja sam potpuno siguran da se tri puta više moglo uraditi. Vodosnadbijevanje na seoskom području davno se moglo završiti da je sve radjeno transparentno i da pojedinci nisu gledali svoj interes izvlačeći novac iz budžeta.

Gdje vidite Banjaluku u narednih deset godina?

Ako se nastavi na ovaj način vodjenje grada ja Banja Luku vidim u jednom haotičnom stanju, odlasku mladog stanovništva da zadovolje osnovnu egzistenciju po raznim dijelovima svijeta. Ako se ovo  promjeni ovdje se može mnogo uraditi ali ne preko noći. Moramo zasukati rukave i moramo budžet da otvorimo prema gradjanima jer je to njihov budžet i imaju pravo da znaju tokove novca. Tako bi bila spriječena i manipulacija koju imamo sve ove godine. Mi odbornici ne možemo sve stvari da saznamo a pogotovo to ne mogu da urade obični gradjani. To mora da se mijenja.