среда, 20. јул 2016.

Interes Srpske


Najprije dobijam kritike zbog toga što sam prošli put pisao da nisam familijaran sa Marksom. Uzvraćam da ko prizna pola mu se prašta i za sada završavamo sa tom temom. Nisam, medjutim, ubijedjen da mi je loše poznavanje marksizma oprošteno.

Moji sagovornici ispred mene prosipaju naizgled nevjerovatne ali savršeno logične informacije. Informacije o kojima malo ko od nas novinara razmišlja na prvu. To je prava šteta jer obično nismo pripremljeni da u svakom trenutku znamo koje pitanje da postavimo naročito kada su u pitanju najviše državne stvari i igranje sa medjunarodnom politikom. Opet, u novinarskom neiskristalisanom društvu u kojem radimo i postojimo dobro je da znamo bilo šta ali to je jedna sasvim druga tema kojoj se isplati posvetiti.


Moji izvori pojašnjavaju da je Narodna skupština Republike Srpske na priči o Danu Republike napravila državni udar. To je rezultat  toga što skupštinom upravljaju diletanti a u klupama sjede neznalice, uglavnom, tvrde moji sagovornici.
Većina ih poima stvari lošije i od novinara, uvjerio sam se nekoliko puta. Većinu doduše i ne zanima šta se dešava i o čemu glasaju.

Narodna skupština usvajanjem Odluke o referendumu o Danu Republike prekršila je Odluku Ustavnog suda BiH koji je donio odluku da je Dan Republike neprihvatljiv a Ustavni sud kakav je da je Ustavni je sud. Srpski političari da su imali zrelosti u ovom slučaju jednostavno su morali izignorisati odluku o neustavnosti i nastaviti da Dan Republike proslavljaju kao i do sada. To bi, pričaju moji sagovornici, bilo daleko manje bezbolno i izazvalo bi daleko manje posljedice po Republiku Srpsku.

Sada Srpskoj, ukoliko referendum bude održan, što je pod upitnikom, slijedi dalja izolacija. Taj referendum neće imati nikakvo pravno dejstvo a čitava priča je režirana u svrhu održavanja Milorada Dodika iznad vode tvrde moji izvori. Tragedija je što Miloradu Dodiku u čitavoj priči svesrdno pomaže opozicija.

Savez za promjene očajnički se plaši da ne bude proglašen za izdajnike nacionalnih interesa pa prihvata svako jelo skuhano u kuhinji SNSD-a i to pravda nacionalnim jedinstvom. Pri tom niko nikada nije pojasnio koji su interesi srpskog naroda u BiH i koji su interesi Republike Srpske. Nije svaki interes Srpske koji se proglasi za interes Srpske i zaista u interesu Srpske tvrde moji sagovornici.