петак, 23. октобар 2015.

Borba za Banj brdo

Naredba o regulisanju saobraćaja na području grada Banja Luka iz 2006-te godine i dalje je na snazi. Naredba ima 27 članova a član 2 koji se odnosi na ograničenje saobraćaja predvidja zabranu saobraćaja u oba smijera svim vozilima na Putu banjalučkog odreda, od rampe do Banj brda, osim za vozila stanara, vlasnika zemljišta, službenih i vozila zaposlenih u objektima na Banj brdu, vozila turističke organizacije grada Banja Luka i vozila kojima se vrši organizovan prevoz turista na Banj brdo.



Dakle, ostavljen je širok spisak vozila koja smiju na Banj brdo ali od 2006-te godine nije dozvoljen odlazak na Banj brdo privatnim vozilima osim u gore navedenim slučajevima. Definitivno.
Gradske vlasti svojevremeno su na insistiranje pojedinaca bliskih vlastima, opravdano ili ne, zabranile i vožnju bicikala do Banj brda i nazad. Što je vrlo značajno u kontekstu priče da se sada pokušava dozvoliti prolazak do Banj brda privatnim automobilima.

Lični interesi u gradu na Vrbasu su odavno ispred javnih interesa svih gradjana i nebrojeno je primjera koji to dokazuju. U donošenju mnogih odluka koje nisu bile u interesu svih gradjana Banja Luke već u interesu pojedinaca aktivno je učestvovala većina odbornika u banjalučkoj gradskoj skupštini, uglavnom okupljenih oko vladajuće koalicije. To je proces koji i dalje traje a pojedini primjeri uskoro će se pojaviti i na ovom blogu.
Gradske vlasti i banjalučka turistička organizacija hoće da dozvole prolaz motornim vozilima do Banj brda zbog gradnje motela i otvaranja restorana koji nosi ime najboljeg svijetskog tenisera, Novak, što je u suštini manje bitno.
Vlasnik motela je Gordana Tešanović, direktor banjalučkog Doma zdravlja i poslanik SNSD-a u Narodnoj skupštini Republike Srpske. Gordana Tešanović vrlo je blizak saradnik i prijatelj gradonačelnika Banja Luke, Slobodana Gavranovića.
Moji izvori iz gradske uprave uvjeravaju da je priča oko poništavanja Naredbe o zabrani saobraćaja u oba smijera do Banj brda dogovorena davno. Još kada je otpočela procedura oko izdavanja svih potrebnih dozvola za gradnju i otvaranje. 
Kažu i da je nemoguće doći do odluka koje bi to potvrdile. Logično je i praksa je, pojašnjavaju, da se investitoru prilikom davanja dozvola garantuje i pristupni put do objekta. Kažu još i da je savim malo vjerovatno da je investitor pristao na gradnju pod uslovima u kojima važi Naredba o zabrani saobraćaja.

Gradonačelnik je pod velikim pritiskom. U gradu Banja Luci vjerovatno nisu očekivali ovakav otpor gradjana okupljenih uglavnom oko grupe Rekreativna zona Banja Luka koji insistiraju da Naredba ostane na snazi. Gradonačelnik je u problemu jer ne želi da pred lokalne izbore ima situaciju novog „Picinog parka“ i novih „šetača“ jer su te dvije situacije aktuelnu vlast umalo koštale prethodnih lokalnih izbora. Vjerovatno bi ih to i  i koštalo izbora da nismo imali situaciju Čavić-Stevandić.
Gradonačelnik Banja Luke, Slobodan Gavranović lopticu sa pečatom šetališta prema Banj brdu prebacuje u dvorište Savjeta za bezbjednost saobraćaja, očekujući da će odgovornost za bilo kakvo riješenje biti udaljena od vrata njegove kancelarije.

Ukoliko zaista postoji garancija grada da se investitoru omogući pristupni put grad je u problemu ukoliko posustane pod pritiskom gradjana jer mu onda slijedi tužba investitora. Novca za alternativna riješenja, poput novog puta prema Banj brdu sigurno, u ovom trenutku, nema.