недеља, 1. мај 2016.

Kiše nad Mejdanom

Bn televizija proslavila je 18 rođendan. Ne sjećam se baš kako je to bilo ranije ali u posljednjih pet i nešto jače od kada sam prešao na ovu televiziju ona je jedini realan izvor informacija u Republici Srpskoj. Ustvari ne jedini, postoji nekolicina portala i prije svega jedan Blog (a nije moj) koji su mjesta na kojima građani Republike Srpske uspjevaju da spoznaju pravo stanje u Republici Srpskoj. Vjerovatno sam subjektivan ali to je moje apsolutno pravo jer sam jedini vlasnik i urednik ovog bloga pa ne odgovaram nikome.

U Bijeljini se povodom rođendana ove kuće svake godine organizuje proslava. Ponovo nisam otišao. Pravdam se ženinom poodmaklom trudnoćom. Bliže istini je da sam nezgodan kad popijem pa izbjegavam nepoznata okruženja kad god mogu.

Vaskrs u Kovačevićima po prvi put je nakon više od deset godina obilježen baš onako porodično. Škoda je prvo odjezdila do Potkozarja, kao svaki pravi novopečeni suprug prvo sam ispoštovao punca i punicu. Nakon toga Škoda se makadamom preko Bistrice popela do Kovačevića. Stanoja je napravio ručak, Marina mu je pravila društvo. Ja sam za to vrijeme gledao Mančester Lester. Kao i većina navijam da Lester uzme titulu mada im nisam zaboravio bojkot Beograda i primoravanje Zvezde da igra u Beču.

Predsjednik Vlade nazvala je smišljenom akcijom usmjerenom protiv Vlade objavljivanje informacije o usvojenom Zaključku o obustavi isplata naknada i sličnog iz budžeta do daljnjeg.
Priznajem smišljao sam čak pola sata nakon što mi je iz Vlade proslijedjen dokument i nakon što sam se uvjerio u vjerodostojnost istog. Prava smišljena akcija nema šta. Doduše lavina reakcija uslijedila je tek nakon što je Zaključak objavila Bn televizija. Što ukazuje na to da premijerka uopšte ne čita moj blog.
Predsjednica Vlade rekla je i da je Zaključak upućen pojedinim ministarstvima iako u njemu to ne piše. Rekla je i da je neistina da neće biti isplaćivane plate i penzije iako to niko nije ni napisao.

Vlada ima poteškoće u budžetu zbog toga što su penzije (80 miliona mjesečno) prešle na trezor i zato što su penzioneri prioritet u isplatama takođe je prije nekoliko dana izjavila predsjednik Vlade. Pitanje je onda i to veliko da li iko više uopšte posluje u Republici Srpskoj kada Vlada plaća sama penzije. Ispada da niko ne plaća doprinose ili je uplata doprinosa dramatično opala.


1 maj je praznik rada u Republici Srpskoj. Sreća kiša je pa smo ostali uskraćeni za slike mladih na izletištima. Kiša je odavno sprala tragove radničke klase i ono revolucionarno u njima. Revolucija je nestala zajedno sa slobodnim danima na Veliki petak i punim godišnjim odmorom.