недеља, 29. новембар 2015.

Plan djelovanja Saveza za promjene



Predsjednici stranaka koji čine Savez za promjene 28. novembra održali su sastanak na kojem je dogovoren način daljeg djelovanja Saveza a u susret predstojećim lokalnim izborima prije svega.
Zaključeno je da Savez mora pojačati zejedničko političko djelovanje ali i prisustvo Saveza u medijima. Posebno je naglašen nepovoljan odnos koji prema Savezu ima entetitetski javni emiter s naglaskom na to da RTRS pokriva 100 odsto teritorije Republike Srpske.
Na sastnaku je razgovarano i o neophodnosti što skorijeg definisanja ciljeva Saveza pred lokalne izbore a napomenuto je da Savez što prije mora pred javnost izaći sa zajedničkim kandidatima za gradonačelnike i načelnike. Radni sastanak predsjednika stranaka Saveza za promjene završen je definisanjem Plana djelovanja koji nije konačan. Plan prenosim u cijelosti.

ШЕМА ОРГАНИЗАЦИЈЕ И ПЛАН ЈАЧАЊА САВЕЗА ЗА ПРОМЈЕНЕ

КОНТЕКСТ И ПОЧЕТНА АНАЛИЗА СТАЊА

Савез за промјене као политички оквир удружене опозиције формиран је уочи општих избора 2014. године. Савез је био коалиција окупљена око два кандидата: предсједника РС и члана Предсједништва БиХ из реда српског народа. На парламентарним листама за РС и БиХ странке су ишле самостално. Формирало га је 7 странака (СДС, ПДП, НДП, СРС РС, ПУП РС, СНС и ССССБ), а уочи избора је из Савеза иступио СНС, а након избора и ПУП РС. У међувремену је Савезу приступила странка Напредна Српска, тако да данас Савез окупља 5 парламентарних странака.
На општим изборима 2014. Савез за промјене је остварио половичан успјех, побједом члана Предсједништва из реда српског народа Младена Иванића, односно поразом кандидата Савеза за промјене за предсједника РС Огњена Тадића. У том смислу је након избора и формирана власт на нивоу РС од странака супарничке коалиције (СНСД, СПС, ДНС), а на ниову заједничких институција БиХ од странака Савеза за промјене. Кандидат за члана Предсједништва БиХ Младен Иванић је имао 317.799 гласова или 48,69%, а кандидата СНСД-а, ДНС-а и СП Жељка Цвијановић је имала 310.867 или 47,63%. Трећи кандидат Горан Змијањац из Странке праведне политике је имао 23.936 гласова или 3,66%. Кандидат за предсједника РС Савеза за промјене Огњен Тадић је имао 296.021 гласова или 44,28%, а кандидат СНСД-а, ДНС-а и СП Милорад Додик је имао 303.496 гласова или 45,39%. Укупно је било 19 кандидата.
Када се узму у обзир појединачни резултати странака и однсои Савеза за промјене и коалиције СНСД, ДНС и СП добијемо сљедеће податке:
За НС РС:
-           СДС (у коалицији са ПУП и СРС РС) је освојио 173.824 или 26,26%, ПДП 48.845 или 7,38%, НДП 33,977 или 5,13%. Укупно СзП: 256,646 или 38,77%
-          СНСД је освојио 213.665 или 32,28%, ДНС (у коалицији са НС и СРС) је освојио 61.016 или 9,22%, СП 33.695 или 5,09%. Укупно коалиција СНСД-ДНС-СП: 308.376 или 46,59%.
За Парламент БиХ:
-          СДС (у коалицији са ПУП и СРС РС) је освојио 211.562 или 32,67%, ПДП-НДП 50.322 или 7,77% Укупно СзП: 261.884 или 40,44%.
-          СНСД је освојио 249.182 или 38,48%, ДНС (у коалицији са НС и СРС) је освојио 37.052 или 5,72%, СП 18.729 или 2,89%. Укупно коалиција СНСД-ДНС-СП: 308.376 или 46,59%. Укупно коалиција СНСД-ДНС-СП: 304.963 или 47,09%.

Упоредна табела односа гласова:
Ниво
Савез за промјене
СНСД-ДНС-СП
Предсједништво БиХ (српски члан)
317.799 или 48,69%
310.867 или 47,63%
Предсједник РС
296.021 или 44,28%
303.496 или 45,39%
НСРС
256,646 или 38,77%
308.376 или 46,59%
Парламент БиХ
261.884 или 40,44%
304.963 или 47,09%

Оно што је карактеристично у овим односима два политичка блока јесте да је степен осцилације гласова на различитим нивоима Савеза за промјене већи у односу на коалицију СНСД-ДНС-СП.
Оно што доминантно карактерише политичку сцену у РС јесте јака поларизација странака окупљених око СНСД-а и странака Савеза за промјене. Изузетак су поједине локалне заједнице у којима постоји одређен ниво сарадње странака два политичка блока.

Истраживања које је радио НДИ током октобра 2015. г. указује на сљедеће:
1.      Није дошло до значајније промјене односа снага након општих избора 2014.
2.      Неопходно је јачање организационе структуре Савеза за промјене (33% оних који су се изјаснили да у СзП не виде алтернативу као разлог је навело ''нејединство, слабост и неквалификованост СзП'' , 22% је рекло да би гласало за коалицију опозиције, а 13% за поједине опозиционе партије што говори да се бирачи радије опредјељују за коалиције). Дакле, неопходно је оснажити имиџ СзП и неутралисати квалификацију власти РС која је назива „такозваном“.
3.      Анкетирани, Сарајево и Савјет министара виде као мјесто гдје се бране наионални интереси, док као приоритете Милорада Додика и Владе РС наводе борбу против криминала и корупције и социјално-економске реформе (69%), а заштита националних интереса је избор 24%. Референдум није бојно поље за СзП, али зато економска питања и борба против криминала и корупције јесу.
4.      Наиме, 7 од 10 урбаних грађана економска питања и запошљавање види као тему бр 1. Већина пак каже да није упозната са Реформском агендом, иако чак 62 % вјерује да ће она донијети побољшање. Поље за дјеловање СзП које није довољно искоришћено јесте Реформска агенда  о којој је неопходно више говорити.
5.      Оно што се замјера и владајућој и опозиционој коалицији (више СзП) јесте недовољна укљученост жена у политички живот. Стога је неопходно радити на придобијању гласова жена кроз промијењен однос према њима и то на два колосијека: укључивање више жена у политичке структуре и, други, афирмација тема које су у приоритетима жена ( побољшање егзистенције, сигурност , запошљавање...)
Приједлог мјера:

1. Јачање организационе структуре СзП
2.      Дефинисање заједничких политика
3.      Комуникациона стратегија
  1. Сарадња парламентарних клубова
  2. Помоћ кандидатима за начелника (уколико буду одржани локални избори у 2016.)

Напомена 1: Треба размотрити могућност отварања минимално једне канцеларије СзП (Бања лука или Источно Сарајево), која би обављала административно-техничке послове за потребе СзП.
Напомена 2: По усвајању овог приједлога на нивоу предсједника странака СзП треба организовати потписивање Меморандума о сарадњи и промовисати нови облика сарадње СзП.


Организациона шема СзП

Organization Chart


    1. Предсједништво СзП чине предсједници свих парламентарних странака Савеза за промјене: СДС (Младен Босић), ПДП (Младен Иванић), НДП (Драган Чавић), СРС РС (Миланко Михајлица), Напредна Српска (Адам Шукало).
Предсједништвом предсједава предсједник СДС Младен Босић.
У раду Предсједништва могу учествовати и друге мање странке које подржавају политику СзП.
    1. Клубови посланика странака СзП у НС РС чине посебно тијело које чини 38 посланика, а предсједава му Драган Чавић (НДП). Оно координира политику и реализује заједнички начин дјеловања Клубова и посланика странака које чине СзП у НС РС.
    2. Посебно тијело СзП чине посланици и делегати у законодавним тијелима странака СзП на нивоу БиХ (6), као и министри и замјеници министара у Савјету министара БиХ (6) и члан Предсједништва БиХ из реда српског народа. Укупно 13 чланова. Предсједава му Младен Иванић (ПДП).
    3. Оперативно тијело СзП чине генерални секретари странака СзП (5), а на његовом челу је Милан Миличевић, предсједник Главног одбора СДС.
    4. Тим за комуникације чине по један представник из сваке странке СзП, а испред СДС је Александра Пандуревић која је на челу овог тима и портпарол је СзП.
    5. Тим за дефинисање политика СзП је тијело које чине по један представник из свих странака СзП, а на челу тог тима је Драган Ћузулан (СДС).


Дефинисање заједничких политика СзП

Политика Савеза за промјене мора да буде проактивна и да се у што већој мјери избјегава позиција реактивног дјеловања по принципу одбране од напада владајућих странака. То подразумијева и снажнији и осмишљенији наступ СзП у јавности. Треба преиспитати однос медијске блокаде од стране РТРС-а и какав став заузети по том питању, јер 33% грађана прати РТРС, док БН прати тек 20% грађана, имајући у виду да је покривеност територије РС РТРС-ом 100%, док БН покрива тек 50%.
Један од приоритета јесте дефинисање заједничких политика СзП, која се према наведеном истраживању треба тражити у политици реформи, прије свега економских реформи, али и свих области дефинисаних у реформској агенди и конкретним мјерама борбе против криминала и корупције. Гласачи су уморни од слике политичког препуцавања и нејединства, умјесто које треба наметнути слику конструктивних рјешења које нуди СзП и дефинисање јасне алтернативе стања. Дефинисање заједничких политика јесте активност тима за израду политика.


Сарадња парламентарних клубова СзП


Сарадња парламентарних клубова и посланика свих чланица СзП треба да се одвија континуирано и на оба нивоа (РС и БиХ). Циљ сарадње је усаглашавање политичких ставова и јединствен наступ на сједницама. Уочи свих засједања шефови клубова или према потреби сви посланици одржавају састанке на којима се договара координација и усаглашени наступ СзП.

Акциони план комуникацијe СзП
1. УВОД
Акциони план комуникације је плански документ којим се дефинишу општи и специфични комуникациони циљеви, циљне групе, комуникациони канали и основне поруке. Овим документом дефинисана је и улога органа унутар странака који су задужени за односе с јавношћу и одлука које се доносе у области комуникација унутар СзП.
Намјера је да се у двосмјерној комуникацији с грађанима и јавношћу изгради повјерење и подршка јавности за активности на провођењу политике СзП.
Одговорност за примјену овог документа има Предсједништво СзП, а за његову примјену неопходни су снажни механизми координације унутар странака.

Комуникациони циљеви подијељени су на опште и специфичне. Док су општи циљеви стратешка опредјељења СзП, специфичне циљеве је лакше мјерити и они представљају основу за евалуацију степена реализације Плана комуникације. Општи циљеви у контексту овог плана су:
1. Унапређење транспарентности у раду СзП
2. Јачање подршке јавности за програмске активности СзП
3. Јачање политичке и друштвене одговорности СзП
Ради реализације општих циљева план комуникације дефинише специфичне циљеве који могу бити екстерни и интерни.

1. Промовисати рад и начела СзП
2. Редовно и објективно извјештавати медије о активностима СзП
3. Унаприједити квалитет односа са грађанима
4. Повећати степен повјерења грађана
5. Проширити портфолио модерних канала комуникације

1. Унаприједити координацију активности унутар СзП
2. Интерно промовисати активности СзП, стратешку орјентацију, мисију и визију
3. Успоставити систем сталног мониторинга и евалуације комуникационих активности
Реализација постављених циљева детаљно је разрађена у акционом плану.


3. ЦИЉНЕ ГРУПЕ
Осим опште јавности, у шта спадају сви грађани РС-а, за реализацију Плана комуникације СзП одређене су примарне циљне групе. Ове циљне групе дијеле се на екстерне и интерне. 
3.1.1.Штампани и електронски медији
Прва и основна екстерна циљна група јесу штампани и електронски медији у БиХ, у шта спадају новинари, репортери, уредници и продуценти. Примјена овог Плана подразумијева стратешко и проактивно ангажовање новинара на реализацији општих циљева и екстерних циљева од тачке 1 до тачке 4. Осим редовних саопштења за јавност, најаве догађаја, изјава портпарола СзП (реактивни приступ), реализација циља 2 планирана је искључиво уз професионални ангажман медија. У ову сврху биће потребно припремити листу свих локалних, регионалних и националних (државних) медија, њихових новинара (по тематским цјелинама) и уредника са контакт телефонима и адресама. Овакву листу потребно је редовно ажурирати и по могућности допуњавати.
Реактивни канали комуникације за ову циљну групу су: саопштења за јавност, најаве догађаја, конференције за штампу, изјаве за медије. Проактивни канали комуникација су: брифинзи, интервјуи, јавне информативне кампање, специјализоване публикације, радне посјете, тематски округли столови, дан отворених врата, оглашавање и маркетинг, wеb презентација, email умрежавање и јавне презентације.

3.1.2. Креатори јавног мњења
Друга екстерна циљна група су креатори јавног мнијења у шта спада: невладин сектор, пословна и академска заједница. Невладин сектор као циљна група се дијели у четири подгрупе: синдикална удружења, жртве рата и социјалне категорије, пословна удружења и удружења која заговарају европски пут БиХ. Неопходно је планирати проактивни приступ са ове четири подгрупе невладиног сектора на реализацији општих и специфичних екстерних циљева. Сваку од подгрупа потрено је третирати на посебан начин. 
Канали комуникације за ову циљну групу су: електронски и штампани медији, брифинзи, јавне информативне кампање, специјализоване публикације, радне посјете, посјете регијама и општинама, тематски округли столови, оглашавање и маркетинг, wеb презентације, email умрежавање, позивни центар за унапређење и јавне презентације.

3.1.3. Грађани

Трећу екстерну циљну групупредстављају грађани. Односи са јавношћу ће се базирати на проактивном приступу према грађанима, а на реализацији специфичних екстерних циљева који се односе на унапређење квалитета односа са грађанима и повећање степена повјерења грађана у рад и програмске задаће странке. Директну комуникацију с грађанима представља интернет страница СзП. Објављивањешироког спектра јавних информација на интернет страници осигурава вишистепен доступности информација. Интернет страница ће бити редовно ажурирана, садржајно богата иатрактивна. Унапређење интерактивности интернет странице једна је од планираних активности у склопу комуникационог плана странке, што ће допринијети прикупљању корисних приједлога за побољшање садржаја интернет странице. Још један облик директног пружања информација грађанима представља организација »дана отворених врата«, промотивних кампања и сличних догађаја, те штампање информативних материјала, те активно постављање информација на друштвеним мрежама. У том сегменту посебно је значајна употреба информационих и комуникационих технологија, што се свакако планира кроз активности предвиђене у том сегменту.

Канали комуникације за ову циљну групу су: електронски и штампани медији, брифинзи, јавне информативне кампање, дани отворених врата, тематски округли столови, оглашавање и маркетинг, интернет презентације и јавне презентације.


3.2.1. Доносиоци одлука и креатори политике

Прва интерна циљна група су доносиоци одлука и креатори политике (Предсједнштво СзП и тим за политику). Комуникација са овим циљним групама се наставља уобичајеним каналима уз повећану координацију, а ради реализације општих и специфичних интерних циљева.

Остали канали комуникације за ову циљну групу су: електронски и штампани медији, брифинзи, јавне информативне кампање, специјализоване публикације, радне посјете и састанци, тематски округли столови, оглашавање и маркетинг, wеb презентације, email умрежавање и јавне презентације.

3.2.2. Градски, општински, подручни и мјесни одбори

Друга интерна циљна група су чланови градских, општинских, подручних и мјесних одбора странака СзП. Комуникација са овим циљним групама се наставља уобичајеним каналима уз повећану координацију, а ради реализације општих и специфичних интерних циљева.

Канали комуникације са овим циљним групама су: интeрна мрежа, email умрежавање, инфо полице, специјализоване публикације, радне посјете и састанци, тематски округли столови, редовна обука и тренинг, и јавне презентације.

4. Структура имплементације

За имплементацију Акционог плана комуникације неопходно је активно учешће свих структура странака СзП. У контексту овог документа, поменуте структуре неопходне за њену имплементацију могуће је подијелити у неколико група.
4.1.  Доносиоци одлука
У ову групу спадају: Предсједништво, доносиоци одлука у странкама СзП. Њихова улога је везана за механизме доношења одлука, усвајање Акционог плана комуникације, одобравање одговарајућег буџета за његову имплементацију, укључујући и активности Акционог плана које се директно односе на ову групу.
4.2.  Координатори процеса
Ову групу представља Предсједништво, односно његови организациони дијелови: оперативни тим, тим за израду политика СзП и тим задужен за односе с јавношћу, а чији је основни задатак имплементација Акционог плана комуникације, планирање израда и извршење других планова комуникације, планирање буџета потребног за њихову реализацију и извјештавање о постигнутим резултатима. Овај орган руководи системом координације и другим службама за односе с јваношћу на нижим хијерархијским нивоима у оквиру странака. Његова обавеза је да обезбиједи кохерентност између политике СзП, с једне, и праксе односа с јавношћу, с друге стране.
4.3.  Лица задужена за односе с јавношћу
У ову групу спадају лица задужена за односе с јавношћу на нижим хијерархијским нивоима (градски, општински, подручни, мјесни одбори), односно хоризонтално уколико су организовани по изборним јединицама. Ова лица су одговорна за интерну комуникацију унутар својих организационих јединица, те односе са медијима у координацији са групом на вишој инстанци. Поред тога, одговорни су за мониторинг медија из свог домена.
4.4.  Остали чланови
У ову групу спадају чланови одбора који уз сагласност виших инстанци и консултације професионалног лица за односе с јавношћу, презентују јавности ставове странке. Они такође учествују на неким од комуникацијих пројеката попут јавних догађаја, презентација, брифинга и сл.
5. Мониторинг и евалуација имплементације
Иако је овај документ одређеног временског карактера биће неопходно поред редовног праћења његове реализације, у одређеном тренутку извршити и евалуацију његове имплементације.
5.1.  Мониторинг имплементације
Предвиђено је континуирано праћење реализације овог плана, с мјесечним извјештајима о његовој реализацији. У случају значајнијег кашњења у реализацији комуникационих активности из плана, потребно је дати хитне препоруке како би се осигурала њихова реализација и покренути процес евалуације.
5.2.  Евалуација имплементације
Евалуација имплементације плана, због специфичности временског периода на који се план односи (изборна година), предвиђена је на крају другог квартала 2016. године. Она треба да понуди препоруке за унапређење, односно ревидирање плана у складу с актуелним тренутком, уколико то буде потребно. Евалуацијом је потребно утврдити ефикасност и ефективност реализације специфичних циљева, односно проведбу и адекватност плана.
Поред поменуте евалуације, препоручује се почетна анализа стања одмах по усвајању овог документа. Ова анализа треба да укаже на евентуална уска грла у интерној комуникацији, те позицију странке на јавној сцени, односно да послужи као полазна основа за поређење у фази евалуације.
По истеку рока предвиђеног за реализацију овог плана, биће потребно извршити ex post евалуацију како би се иднетификовале научене лекције и унаприједио процес планирања и процес комуникације.

Aкциони план комуникације за 2016. годину
Редни број

Активности

Циљне групе

Носилац активности
Циљеви или очекивани резултати
Рокови / Периодичност / Вријеме трајања

Буџет

ИНТЕРНА КОМУНИКАЦИЈА  - Циљ: Проводити ефикасан систем интерне комуникације којим ће се унаприједити координација активности унутар СзП и повећати степен познавања интерне јавности са значајним активностима СзП, стратешком оријентацијом, мисијом и визијом


Израдити и усвојити Комуникацијски план СзП за 2016.


Директно:
Интерна јавност
Индиректно:
Екстерна јавност

Тим за комуникације
 у сарадњи са доносиоцима одлука

Унаприједити стратешку комуникацију СзП

децембар 2015.

Није потребно


Израдити Оквирни план кризног комуницирања
Директно:
Интерна јавност
Индиректно:
Екстерна јавност

Тим за комуникације и оперативни тим
 у сарадњи са доносиоцима одлука


Унаприједити стратешку комуникацију СзП

Први квартал 2016.

Није потребно


Активно промовисати рад СзП путем:
  • саопштења за јавност
  • wеб странице
  • друштвених мрежа
  • конференција за штампу

Директно:
Штампани и електронски медији

Индиректно:
Општа јавност и креатори јавног мнијења

Тим за комуникације и оперативни тим

Унаприједити реактивну сарадњу са представницима електронских и штампаних медија који покривају активности СзП

Повећати степен повјерења грађана у политику СзП

Континуирано

Није потребно


Организовати најмање 2-3 тематске конференције за медије (главне поруке политике СзП)


Директно:
Штампани и електронски медији
Индиректно:
Општа јавност и креатори јавног мнијенја

Тим за комуникације и тим за политику


Унаприједити проактивну сарадњу са свим електронским и штампаним медијима који покривају рад СзП

Први и други квартал 2016.

Потребна средства


Пратити и анализирати садржај штампаних и електронских медија путем прес клипинга у којима се спомиње СзП


Директно:
Интерна јавност


Тим за комуникације



Унаприједити квантитативно и квалитативно медијско праћење


Континуирано

Није потребно


Фотографисати значајније дневне догађаје, сусрете, састанке и сл. и фотографије прилагати уз саопштења за медије, постављати на интернет страницу и друштвене мреже.

Директно:
Штампани и електронски медији

Индиректно:
Општа јавност и креатори јавног мнијења

Тим за комуникације


Унаприједити реактивну сарадњу са представницима електронских и штампаних медија који покривају рад СзП
Повећати степен повјерења грађана у политику СзП

Континуирано

Није потребно


Водити евиденцију присутних медија и новинара на конференцијама за штампу

Директно:
Интерна јавност


Тим за комуникације

Унаприједити квантитативно и квалитативно медијско праћење


Континуирано

Није потребно


Стратешки планирати и проводити повремене сусрете медија са представницима СзП

Директно:
Штампани и електронски медији
Индиректно:
Општа јавност и креатори јавног мнијенја

Тим за комуникације и оперативни тим


Унаприједити проактивну сарадњу са свим електронским и штампаним медијима који покривају рад странке

Континуирано

Није потребно


Повремено слати тзв. тематске прилоге из СзП

Директно:
Штампани и електронски медији
Индиректно:
Општа јавност и креатори јавног мнијенја


Тим за комуникацију и тим за политику

Унаприједити проактивну сарадњу са свим електронским и штампаним медијима који покривају рад СзП

Континуирано

Није потребно


Редовно ажурирати базу конатаката медија и новинара

Директно:
Интерна јавност

Тим за комуникације

Унаприједити квантитативно и квалитативно медијско праћење

Континуирано

Није потребно


Повремено иницирати интервјуе медија са лидерима СзП

Директно:
Штампани и електронски медији
Индиректно:
Општа јавност и креатори јавног мнијенја

Тим за комуникације

Унаприједити проактивну сарадњу са свим електронским и штампаним медијима који покривају рад СзП

Континуирано

Није потребно


Медијски мониторинг

Електронски и штампани медији

Тим за комуникације


Унаприједити квантитативно и квалитативно медијско праћење

На дневној основи

Није потребно

ГРАЂАНИ – Циљ: Унаприједити квалитет односа са грађанима


Припремити и организирати округле столове, састанке, кампање и друге сличне догађаје за учешће грађана


Директно:
Грађани, штампани и електронски медији
Индиректно:
Општа јавност и креатори јавног мнијења

Тим за комуникације и оперативни тим


Унаприједити проактивну сарадњу са грађанима


Континуирано

У складу са финансијским могућностима


Наставити директан контакт са грађанима преко интернет странице СзП и друштвених мрежа


Директно:
Грађани, штампани и електронски медији
Индиректно:
Општа јавност и креатори јавног мнијенја

Тим за комуникације

Унаприједити проактивну сарадњу са грађанима

Континуирано

Није потребно







Успоставити процедуру штампања промотивног материјала који промовише активности и рад СзП


Директно:
Грађани, штампани и електронски медији
Индиректно:
Општа јавност и креатори јавног мнијенја

Тим за политику и оперативни тим

Унаприједити проактивну сарадњу са грађанима

Континуирано

У складу са финансијским могућностима

ИНТЕРНЕТ СТРАНИЦА – Циљ: Повећање функционалности и ефикасности интернет странице СзП


Редовно ажурирати вијести и саопштења на интернет страници СзП, интернет страницама странака СзП и на друштвеним мрежама


Директно:
Штампани и електронски медији

Индиректно:
Општа јавност и креатори јавног мнијенја

Тим за комуникацију
Унаприједити реактивну сарадњу са представницима електронских и штампаних медија који покривају рад СзП
Повећати степен повјерења грађана у политику СзП

Континуирано

Потребна средстава за израду интернет странице СзП (консултација са експертима)


Сваку вијест употпунити визуелним садржајем, фотографијом или видеом


Директно:
Штампани и електронски медији
Индиректно:
Општа јавност и креатори јавног мнијенја

Тим за комуникације и оперативни тим




Континуирано

Није потребно

Постављање интерактивних садржаја на интернет страницу, рубрику „Питајте СзП“, најчешће постављена питања, коментаришиполитику СзП и слично.

Директно:
Штампани и електронски медији
Индиректно:
Општа јавност и креатори јавног мнијења


Тим за комуникације

Унаприједити реактивну сарадњу са грађанима

Први квартал 2016.

Није потребно


Анализирати и узети у разматрање примједбе и сугестије упућене од грађана

Директно:
Штампани и електронски медији
Индиректно:
Општа јавности креатори јавног мнијенја

Тим за комуникације

Учинити интернеткомуникацију интерактивном

Континуирано

Није потребно


У складу са анализираним примједбама и сугестијама - на интернет страницу и друштвене мреже поставити потребне информације


Директно:
Штампани и електронски медији
Индиректно:
Општа јавност и креатори јавног мнијења

Тим за комуникације и тим за политику

Учинити интернет комуникацију интерактивном


Континуирано

Није потребно

ПРОМОТИВНЕ КАМПАЊЕ – Циљ: Организовањем посебних догађаја/промотивних кампања промовисати рад и начела СзП


  • Сачинити детаљан план посебних догађаја према

  • Утврдити и дефинисати редовне догађаје у циљу промоције рада СзП, мјесто и вријеме одржавања

Директно:
Штампани и електронски медији

Индиректно:
Општа јавност и креатори јавног мнијења


Оператвини тим
у сарадњи са доносиоцима одлука

Унаприједити проактивну сарадњу са свим електронским и штампаним медијима који покривају рад СзП


По потреби

У складу са финансијским могућностима

ЕВАЛУАЦИЈА КОМУНИКАЦИЈСКИХ АКТИВНОСТИ – Циљ: Успоставити систем сталне евалуације комуникационих активности


Сачињавати  извјештаје о заступљености СзП у медијима, те остале послове везане за односе с јавношћу; изјаве, упити, саопштења, реаговања, прес конференције и слично

Директно:
Интерна јавност
Индиректно:
Екстерна јавност


Тим за комуникације и оперативни тим

Унапређење стратешке комуникације

Мјесечно, годишње

Није потребно


Евидентирати посјете интернет странице (нпр. помоћу Google Analyticsсофтвера)

Директно:
Интерна јавност
Индиректно:
Екстерна јавност

Оперативни тим

Унапређење стратешке комуникације

Годишње

Није потребно