среда, 6. септембар 2017.

Milinović o neemitovanju EP u košarci

Draško Milinović generalni direktor RTRS

Gledate li Evropsko prvenstvo u košarci?
Ja lično?
Da
Pa ja više volim tenis.
Znam da volite tenis. Možete li pojasniti situaciju sa pravom prenosa Evropskog prvenstva u košarci. Gotovo dvije trećine BiH, ne znam koliko RS, nema mogućnost da prati EP. Prema mojim informacijama vi ste pokušavali od Sport kluba da kupite pravo prenosa. RTS i HRT su to uspjeli. Ukratko šta se dešava?
RTS i HRT imaju itekako ozbiljne prihode i regulisan sistem naplate RTV takse. RTRS to nema, BHT to nema, FTV to nema. Ako pričamo o pravima ti paketi su preskupi. Ja ne mogu da govorim o cijenama iz razumljivih razloga. Pokušavali smo na sve načine bar da dodjemo do utakmica reprezentacije Srbije zato što smo mi javni servis RS i iz razloga što gradjani RS žele da gledaju reprezentaciju Srbije. Nismo uspjeli da se dogovorimo oko cijene s obzirom da su te cijene za nas u ovom momentu zaista bile prevelike. Naravno da smo željeli da dodjemo do toga jer je to bio paket...tu se ne radi samo o EP već i o Svjetskom prvenstvu i o svemu što stiže u tom paketu. RTRS na žalost nije bio u mogućnosti da obezbijedi taj paket iz razloga što procenat naplate RTV takse i svi ovi problemi sa kojima se borimo u posljednjih godinu i po dana nisu nam omogućavali da dodjemo do kvalitetnih prihoda da bi to mogli da uradimo.
Šta je riješenje? U budućnosti imamo nekoliko vrlo važnih sportskih dogadjajakoji su... nisu od javnog interesa ali ljudi žele da ih gledaju.
Ja bih volio da se neko sjeti da napravi emisiju na tu temu. Evo u čemu je tu problem. Ako ćemo pričati o gradjanima RS ili o gradjanima FBiH javni emiteri koji su do sada kupovali najkvalitetnije sporstke sadržaje na žalost kao što ste vidjeli iz nekoliko primjera iz posljednjih godinu dana nisu bili u mogućnosti. Zbog toga zato što se tržište mijenja. Kablovski operateri, velike kompanije su finansijski mnogo jači i mi ne možemo da se nosimo na otvorenom postupku kada vam UEFA, FIBA ili bilo ko ko je vlasnim prava traži vašu ponudu. Njihove ponude su veće od naše čak i do deset puta. Ono što mi možemo jeste da uzmemo neke pojedinačne utakmice ali to je tek onda posebna cijena. Doćićemo svi u poziciju da nam strane kompanije ovdje diktiraju to što ste vi pitali a da oni koji to treba da rade, entitetski i BH emiteri, nisu u mogućnosti. To vam govori u kakvoj državi živimo.
Ko ima zemaljska prava na prenos EP u BiH?

Terestrijalno pravo na nivou BiH za EP u košarci nije kupio niko. Koliko znam Sport Klub ima licencu za zemaljska prava samo. Mi smo pokušali da pregovaramo sa SBB-om da dodjemo bar do pojedinačnih terestrijalnih prava za pojedine utakmice i nismo uspjeli. Nismo uspjeli da se dogovorimo oko cijene i to je to. Niko u BiH nema zemaljska prava i to je problem koji ne bi smio da se ponovi bez obzira ko igra. Sutra će igrati BiH pa neće biti prenosa.