петак, 18. август 2017.

Onkologija, pacijenti tvrde- nema terapija

Rođaci pacijenata sa kojima sam jutros razgovarao tvrde da na Klinici za onkologiju banjalučkog UKC-a i dalje traje haos. Terapija pacijentima klinike za onkologiju i dalje nije dostupna a problem je utoliko veći, tvrde moji sagovornici, jer se dešava da su pojedini pacijenti primili jednu ili dvije terapije kako im je i prepisano a sada čekaju jer lijekova jednostavno nema. Radi se, inače, o vrlo osjetljivim pacijentima.


Moji sagovornici tvrde da je lijekove moguće pronaći, najbliža destinacija je Hrvatska, i da na Klinici za onkologiju nastavljaju terapiju ukoliko pacijent donese lijek. Problem je što su lijekovi izuzetno skupi. Istina, plaćeni lijek je moguće refundirati ali samo teoretski jer u Apoteci Kliničkog centra, prema tvrdnjama mojih sagovornika ne žele da izdaju potvrdu da lijeka nema na Klinici.

Moji sagovornici tvrde i da je situacija prethodnih nekoliko dana na Onkologiji takva da je intervenisala policija.

Iz Fonda su prije dva dana saopštili da imaju problema sa nabavkom lijeka kalcijum folinat jer ih je dobavljač obavijestio da ga trenutno nema. Problem bi kako tvrde uskoro trebalo da bude prevazidjen. Klinički centar je saopštio da nedostaje pojedinih lijekova iz grupe Citostatika ali da to ne ugrožava liječenje pacijenata jer se primjenjuju "različiti terapijski protokoli".

Upravo ova saopštenja koja su emitovana u medijima dodatno su razljutila rodbinu pacijenata. Oni tvrde da je u saopštenjima stanje prikazano znatno boljim nego što jeste.