уторак, 20. јун 2017.

Moj prijatelj iz SAD uvjerio se u sistem korupcije u BiH

Jutros mi je pisao sjajan čovjek. Gospodin koji je, u ime State departmenta, bio zadužen za grupu koja je u februaru boravila u posjeti Americi. Grupu u kojoj sam i ja bio. Sa Virgilom sam u tih mjesec dana mnogo razgovarao, najviše o načinu na koji funkcioniše borba protiv korupcije u SAD a on mi je govorio kako korupcije ima ali da postoji i sistem koji se na sve načine bori protiv nje. Ja sam govorio kako kod nas nedostaje sistem jer je vrh sistema zasnovan na korupciji. Shvatio je jer je porijeklom iz jedne balkanske države. Prenosim njegovo pismo uz mogućnost manjih grešaka prilikom mog amaterskog prevoda sa engleskog.

Vlado, upravo sam se vratio iz Dubrovnika. Nakon što sam kroz tvoju zemlju prošao dva puta moram ti reći da je BiH zaista predivna. Velika je šteta što su granični policajci i agenti na koje sam naišao na vašim granicama najkorumpiraniji granični agenti koje sam sreo za dugo vremena. Apsolutno zgražavajuće. Govorili su našem vozaču hiljade razloga zašto naša grupa od 12 putnika mora da plati prelazak granice ili ćemo ostati na granici i zauvijek čekati na ulazak u Hrvatsku.
Šef prelaza Ivanica, bez uniforme i tablice sa imenom ali očigledno šef prema ponašanju ostalih uniformisanih lica, čak je tražio po 5 evra od svakog od nas da bi nas pustili da pođemo dalje.

Kada smo odgovorili da ne želimo da platimo rekli su nam da moramo čekati.
Nismo platili a nakon što su nas držali i posmatrali još pet minuta u čudu što ne želimo ništa da platimo vratili su dokumente vozaču i vrlo nepristojno rekli da idemo odavde.

Četiri dana kasnije, u povratku, isti šef ponovo nas je zadržao i direktno tražio novac u prisustvu ostalih graničnih agenata uz prijetnje da će autobus preusmjeriti na Crnu Goru. Ponovo nismo ništa platili i pustili su nas kroz nekoliko minuta. Isti slučaj imali smo i na granici vaše zemlje sa Srbijom ali i prilikom zaustavljanja na putu unutar vaše zemlje.

To je strašan našin da se u svijet šalje slika o vašoj zemlji. Ovi ljudi, ne samo da treba da budu otpušteni već treba da idu u zatvor na duži period. Ne samo zbog pokušaja pljačke turista već i zbog direktne štete koju nanose vašoj zemlji jer će zbog ovih stvari svi putnici izbjegavati vašu zemlju. Kakva šteta jer je prekrasna...Ja ću se kloniti vaših granica ubuduće kada god budem imao drugačiju opciju sve dok ovi pljačkaši ne završe u zatvoru.

Vlado, sjećam se da je isto bilo u Rumuniji ali već deset godina tamo je sada totalno druga slika. Zašto? Sve granične patrole su u nekoliko dana dovedene u red na način da su oni koji su bili skloni korupciji završili u zatvoru. Možda i vi trebate uraditi nešto povodom svega ovoga.