среда, 2. новембар 2016.

Kratka analza kampanje Banja Luka. SDS

Nakon izbora obećao sam analizu kampanje I rezultata izbora pojedinačno po strankama. Volja me je uglavnom za tako nečim prošla ali ipak ukratko:

SDS

Prije početka kampanje I u kampanji u banjalučkom SDS-u su tvrdili da očekuju 12 odborničkih mandata u skupštini Grada Banja Luka. To je bilo toliko nerealno I sumnjam da su ta očekivanja bila iskrena već neuspješan pokušaj marketinga. Ukoliko je neko u banjalučkom SDS-u zaista I očekivao 12 mandata u Banja Luci to je problem druge prirode.
SDS sa osvojena tri mandata u Banja Luci nakon svega što se dešavalo u banjalučkom gradskom odboru (razjedinjenost, nesloga I medjusobne optužbe) može da bude zadovoljan iako je to izrazito loš ali očekivan rezultat. 
SDS je, doduše u najvećem gradu osvojio 8900 glasova što je za 300 glasova vise nego 2012 ali je veća izlaznost dovela do toga da to znači jedan mandat manje.


SDS je u Banja Luci vodio konfuznu kampanju. Kampanju iz autobusa. Neko im je rekao I to da će vjerovatno pun pogodak biti I to da se kandidati, različitih profesija I životne dobi jednako oblače. U iste stranačke majice. To definitivno nije bio nikakav pogodak.
Pojedini kandidati ove stranke na predizbornim konferencijama za novinare nisu odgovarali ni na pitanja novinara a kampanja se uglavnom zasnivala na kritici postojećeg bez previse nudjenja riješenja.


SDS u Banja Luci je u kampanji pored organizacije imao I drugu vrstu problema. Neprepoznatljivost. Od svih, na republičkom nivou, prepoznatljivih lica SDS-a iz Banja Luke je samo narodni poslanik Davor Šešić. U redu, i Ognjen Tadić. Vrh SDS-a nije se pretjerano uključivao u kampanju u Banja Luci što se pokazalo kao greška. Banja Luka je umjesto da bude glavna stanica ove stranke postala I ostala daleka nebitna ispostava Istoka na Zapadu.


Sutra: PDP koji nije iskoristio to što su iz Banja Luke Branislav Borenović, Mladen Ivanić, Igor Crnadak…Talić prepušten sam sebi.