четвртак, 17. новембар 2016.

Analiza kampanje SNSD Banja Luka

SNSD je banjalučanima prodao našminkamu matoru udovicu u vjenčanici nevine nevjeste. To je uspjeh tima koji je vodio kampanju SNSD-a ali i pokazatelj na koji način Banja Luka razmišlja.
SNSD je na održanim lokalnim izborima osvojio jedanaest odborničkih mandata, rezultat isti kao prije četiri godine. Ubjedljivo najviše glasova i mandata što ih imenuje kao Apsolutne pobjednike izbora u Banja Luci.. Ujedinjena opozicija osvojila je deset mandata. Pedeset odsto banjalučana nije izašlo na izbore i to je pokazatelj da nešto pod hitno mora da se mijenja. Neizlazak je poraz opzicije koja ogroman broj gradjana nije uvjerila da je stvarna alternativa i to nije problem samo Banja Luke.


SNSD-u je od činjenice da su osvojili jedanaest mandata i da imaju većinu sa strankama satelitima mnogo bitnija činjenica da je njihov kandidat za gradonačelnika Igor Radojičić pobijedio u trci za gradonačelnika Banja Luke. Tako je nastavljen kontinuitet da na čelu grada bude čovjek iz SNSD-a. Kontinuitet koji je SNSD u Banja Luci u kampanji na sve načine pokušavao (i uspio) da gurne u drugi plan.

SNSD je u kampanji nastupao kao da su nova stranka koja nema nikakve veze sa vladavinom SNSD-a u Banja Luci u proteklih dvadeset godina. Forsirana je priča o novoj, drugačijoj i modernijoj Banja Luci kao da SNSD nije do sada imao priliku da od Banja Luke napravi moderan grad. Njihova kampanja u kojoj su najavljivali nove vrtiće, poslovne zone, projekte vodosnadbijevanja i slično u dobroj mjeri vrijedjala je zdrav razum. Očigledno ne u dovoljno dobroj mjeri. SNSD je u kampanji kritikovao postojeće stanje u gradu za koje je u najvećoj mjeri ako ne i isključivo odgovorna upravo ta stranka. To isto radio je i DNS, napadajući u kapmanji nerijetko i SNSD iako je i ta stranka dio vlasti godinama.

Prethodni SNSD-ovi gradonačelnici i skupštinske većine iza sebe su ostavili neispunjena obećanja i niz afera.

Banja Luka je birala kako je birala, neophodno je biti legalista, teško je biti optimista.