среда, 14. фебруар 2018.

Kovačević-Lukač o radarima



U posljednje vrijeme iz ministarstva unutrašnjih poslova redovno odgovaraju na pitanja koja im proslijedjujem mejlom. To ranije, do prije nekoliko mjeseci, nije bio slučaj. Ne znam šta se promijenilo. Podržavam, bez obzira kakvi su odgovori a pojedini su bili tek onako da me skinu sa dnevnog reda.

Ministar Dragan Lukač danas je organizovao konferenciju za novinare spreman da odgovara na sva pitanja. Pitanja je bilo baš mnogo. Mito pita za nabavku naoružanja, neko za obuku specijalaca, neko upita za rekonstrukciju kasarne Zalužani a ja navalio o radarima. I tako od jula, zajedno sa uniformama.

U kakvom su stanju puške Taurus koje koristi Specijalna policija pitam kao nastavak Mitinog pitanja o novim puškama. Te brazilske puške nabavljene su od firme KM Trade, ista firma od koje su kupljene uniforma koje još nisu stigle, a objavljivao sam da se odredjen broj tih pušaka pokazao kao izuzetno loše riješenje. Lukač tvrdi da su puške odlične a da je desetak komada vraćeno na servis što nije problem jer su pod garancijom.

Pitam dalje zašto je minisarstvo toliko insistiralo na javno privatnom partnerstvu u nabavci radara i kako je moguće da su firme koje su pobijedile na tenderu osnovane neposredno prije objavljivanja javnog poziva 6 juna prošle godine. Lukač tvrdi da nema pojma ni kada su firme osnovane ni koliki im je osnivači ulog jer to nije njegova briga i da je to bio posao Komisije. Tvrdi i da je ministarstvo od Vlade tražilo sredstva, makar i kreditna za nabavku radara ali da je Vlada odlučila da se ide u javno privatno partnerstvo. Tvrdi i da je ovakav vid saradnje države i privatnika na žalost zapostavljen u RS a da ga razvijene zemlje koriste jer se pokazao kao odlično riješenje.

Pravim pauzu, ministar se ljuti što kolegama uskraćujem pravo na pitanja. Nije ni meni pravo ali moram da čekam. Red pitanja o ostalim, ništa manje bitnim temama, jedno i o uniformama. Jedno pitanje manje za mene progovaram.

Kolega iz Glasa, čini mi se, pita kada će stići uniforme. Ja bih dodao konačno, ali ćutim. Posljednji rok istekao je 26 januara. Uniforme su prvobitno iz KM Trade trebale da stignu još krajem decembra ali je ministarstvo pojasnilo da rok teče od dostavljanja konfekcisjkih brojeva dobavljaču a kasnije i da dobavljač ima mogućnost sukcesivne dostave.
Stigle su cipele davno a nedavno i jakne. Uniforme će uskoro biti na policajcima odgovara Lukač.

Imate li Vi ili ministar Tegeltija veze sa licima koja stoje iza firmi koje su pobijedile na konkursu, pitam ponovo za radare. Moji izvori od jula su tvrdili da se za posao bori nekoliko lica koja su vrlo bliska Vladi RS.
Apsolutno ne, uvjerava Lukač. Tvrdi da pojma nema ko su ti ljudi u njemačkoj i turskoj firmi. Tvrdi i da je sve politizacija, da se prvo tvrdilo da posao želi jedna SNSD firma a kada je ta firma ispala iz igre (Prointer) da se prešlo na priču o Lukaču i Tegeltiji.

Ministar dodaje kako odgovorno tvrdi da je čitav posao uradjen po zakonu a da će u ministarstvo uskoro da udje revizija koja će da pročešlja sve nabavke. U sebi mislim ali ne pitam da li je to onaj Tegeltijin revizor.

Kako će ovaj posao tretirati Zakon o budžetskom sistemu, pitam sada naglas. Podjelu novca od kazni ovaj zakon ne prepoznaje jer je to, po tom zakonu, isključivo novac koji treba da završi u budžetu.
Ministarstvo finansija ima zakonske mogućnosti da to pitanje riješi po propisima i tu neće biti nikakvih problema, odgovara mi Lukač.

Imaš li još pitanja Kovačeviću pita ministar, ja predlažem intervju.

Mito nudi cigaretu, prihvatam dok razmišljam koliko sam samo sebi posla natovario na glavu.