Ministarstvo saobraćaja i veza nije bilo upoznato sa izgradnjom
naplatnih rampi koe je izgradilo preduzeće Putevi Srpske u Klašnicama. To je
tvrdnja aktuelnog ministra saobraćaja Nedje Trninića. Trninić je rekao i to da
ministarstvo nije dalo odobrenje za gradnju tih naplatnih rampi.
Naplatne rampe Puteva Republike Srpske izgradjene su u Klašnicama
na kraju magistralnog puta Banja Luka-Klašnice u smijeru iz Banja Luke. Nakon
njih izgradjene su rampe na autoputu Banja Luka- Gradiška svega nekoliko
kilometara od Klašnica. Tim rampama gazduje preduzeće Autoputevi RS i te rampe
su u funkciji.
Naplatne rampe koje su izgradili Putevi nikada nisu bile u funkciji
i predvidjene su za rušenje ali se to rušenje i pored bezbjednosnog problema
koji stvaraju rampe, prolongira.
To je ukratko površina priče plus da je gotovo milion i po maraka
bačeno u vjetar jer su rampe u Klašnicama nepotrebne pored toga što su i
opasne.
Suština, medjutim, leži u činjenici da ministartvo saobraćaja ni u
teoriji nije moglo da ne zna da Putevi planiraju da grade rampe u Klašnicama
prije rampi Autoputeva. O namjeri Puteva u više navrata su obaviješteni i Vlada
i ministarstvo na čijem čelu je tada bio Nedeljko Čubrilović.
Projekat proširenja magistralnog puta M-16, dionica Banja
Luka-Klašnice, započet je izradom Studije saobraćajno ekonomske opravdanosti
fazne rekonstrukcije i modernizacije na dionici Prijedorska petlja Klašnice
2010-te godine. Kao razlog rekonstrukcije navedeno je povećanje bezbjednosti
saobraćaja na ovom dijelu puta.
Studija je pokazala ekonomsku opravdanost na način da se Putevi
kreditno zaduže a kredit vraćaju na način da se uvede naplata za korišćenje ove
dionice puta.
Vlada je odobrila kreitno zaduženje od 35 miliona maraka kao i
dodatno kreditno zaduženje od 5 miliona za dodatne radove. Ukupno su
rekonstrukcija i proširenje te dionice koštali 40 miliona maraka.
Projekat proširenja u svom sastavu imao je i projekat za izradu naplatnog
mjesta u Glamočanima.
U vrijeme raspisivanja tendera i realizacije projekta na snazi je
bio Zakon o javnim putevima koji je ostavljao mogućnost propisivanja posebne
naknade za upotrebu dijela javnog puta. Vlada Republike Srpske kao Skupština
preduzeća i vlasnik Puteva o svemu je bila obaviještena.
Putevi su se 06.02.2013, nakon što je dionica završena, obratili
Vladi i ministarstvu saobraćaja sa zahtjevom da bude izvršena prekategorizacija
dionice puta Prijedorska petlja Klašnice u brzu cestu. Traženo je da se ta
dionica preda u nadležnost Autoputeva zajedno sa već izgradjenom naplatnom
rampom. Nikakav odgovor nije stizao na ove zahtjeve jer se ministarstvo
saobraćaja oglušilo o sva obaviještenja Puteva.
U medjuvremenu je donesen novi Zakon o javnim putevima
17.10.2013-te godine. Tim Zakonom naplata putarine omogućuje se samo
Autoputevima Republike Srpske. Dakle Zakon je promjenjen a Putevi su iz
ministarstva onemogućeni da vrše naplatu putarine iako je to bilo predvidjeno
planskim aktima Puteva koje je usvojila Vlada RS.
O sedam miliona i makadamu u Tesliću uskoro.