Naredba o regulisanju saobraćaja na području grada Banja Luka iz
2006-te godine i dalje je na snazi. Naredba ima 27 članova a član 2 koji se
odnosi na ograničenje saobraćaja predvidja zabranu saobraćaja u oba smijera
svim vozilima na Putu banjalučkog odreda, od rampe do Banj brda, osim za vozila
stanara, vlasnika zemljišta, službenih i vozila zaposlenih u objektima na Banj
brdu, vozila turističke organizacije grada Banja Luka i vozila kojima se vrši
organizovan prevoz turista na Banj brdo.
Dakle, ostavljen je širok spisak vozila koja smiju na Banj brdo ali
od 2006-te godine nije dozvoljen odlazak na Banj brdo privatnim vozilima osim u
gore navedenim slučajevima. Definitivno.
Gradske vlasti svojevremeno su na insistiranje pojedinaca bliskih vlastima,
opravdano ili ne, zabranile i vožnju bicikala do Banj brda i nazad. Što je vrlo
značajno u kontekstu priče da se sada pokušava dozvoliti prolazak do Banj brda
privatnim automobilima.
Lični interesi u gradu na Vrbasu su odavno ispred javnih interesa
svih gradjana i nebrojeno je primjera koji to dokazuju. U donošenju mnogih
odluka koje nisu bile u interesu svih gradjana Banja Luke već u interesu
pojedinaca aktivno je učestvovala većina odbornika u banjalučkoj gradskoj
skupštini, uglavnom okupljenih oko vladajuće koalicije. To je proces koji i
dalje traje a pojedini primjeri uskoro će se pojaviti i na ovom blogu.
Gradske vlasti i banjalučka turistička organizacija hoće da dozvole
prolaz motornim vozilima do Banj brda zbog gradnje motela i otvaranja restorana
koji nosi ime najboljeg svijetskog tenisera, Novak, što je u suštini manje
bitno.
Vlasnik motela je Gordana Tešanović, direktor banjalučkog Doma
zdravlja i poslanik SNSD-a u Narodnoj skupštini Republike Srpske. Gordana
Tešanović vrlo je blizak saradnik i prijatelj gradonačelnika Banja Luke,
Slobodana Gavranovića.
Moji izvori iz gradske uprave uvjeravaju da je priča oko
poništavanja Naredbe o zabrani saobraćaja u oba smijera do Banj brda dogovorena
davno. Još kada je otpočela procedura oko izdavanja svih potrebnih dozvola za
gradnju i otvaranje.
Kažu i da je nemoguće doći do odluka koje bi to potvrdile.
Logično je i praksa je, pojašnjavaju, da se investitoru prilikom davanja
dozvola garantuje i pristupni put do objekta. Kažu još i da je savim malo
vjerovatno da je investitor pristao na gradnju pod uslovima u kojima važi
Naredba o zabrani saobraćaja.
Gradonačelnik je pod velikim pritiskom. U gradu Banja Luci
vjerovatno nisu očekivali ovakav otpor gradjana okupljenih uglavnom oko grupe
Rekreativna zona Banja Luka koji insistiraju da Naredba ostane na snazi.
Gradonačelnik je u problemu jer ne želi da pred lokalne izbore ima situaciju
novog „Picinog parka“ i novih „šetača“ jer su te dvije situacije aktuelnu vlast
umalo koštale prethodnih lokalnih izbora. Vjerovatno bi ih to i i koštalo izbora da nismo imali situaciju
Čavić-Stevandić.
Gradonačelnik Banja Luke, Slobodan Gavranović lopticu sa pečatom
šetališta prema Banj brdu prebacuje u dvorište Savjeta za bezbjednost
saobraćaja, očekujući da će odgovornost za bilo kakvo riješenje biti udaljena
od vrata njegove kancelarije.
Ukoliko zaista postoji garancija grada da se investitoru omogući
pristupni put grad je u problemu ukoliko posustane pod pritiskom gradjana jer
mu onda slijedi tužba investitora. Novca za alternativna riješenja, poput novog
puta prema Banj brdu sigurno, u ovom trenutku, nema.